Diagnosticul întreprinderii are ca obiectiv identificarea punctelor slabe ale activităţii, pentru a le corecta şi a punctelor forte, pentru a le exploata cu rezultate mai bune. Un diagnostic corect si complet presupune o evaluare a riscurior şi oportunităţilor activităţii, o analiză a mediului concurenţial, o poziţionare a întreprinderii pe piaţă, o explicare clarăşi rapidă a cauzelor principale a dificultăţilor, un raspuns cu certitudine cu privire la o posibilă redresare, o definire a unei strategii economice, sociale şi financiare, o precizare a masurilor de redresare necesare formulării şi atingerii strategiilor formulate.

Conţinutul cursului contribuie la realizarea unui caracter formativ, însuşirea metodelor de diagnosticare a activităţii întreprinderii, dezvoltarea deprinderilor practice vizând formarea modelelor factoriale, cuantificarea infuenţei factorilor, aplicarea metodei scorurilor şi ABC. 

Cursul este destinat masteranzilor specializării Contabilitate şi audit în sectorul agroalimentar.