DESCRIEREA CURSULUI (PREZENTAREA GENERALĂ)/ COURSE DESCRIPTION (OVERVIEW): Cursul "Impactul schimbărilor climatice asupra pădurilor" oferă o bază temeinică pentru dvs. și colegii de clasă pentru a evalua impactul schimbărilor climatice asupra pădurilor, pentru a evalua strategiile de adaptare propuse, pentru a dezvolta practici de management, pentru a spori sechestrarea carbonului forestier și pentru atenuarea schimbărilor climatice.

The course “The impact of climate change on forest” provides a thorough foundation for you and your classmates to assess the impacts of climate change on forests, to evaluate proposed adaptation strategies and to develop management practices to enhance forest carbon sequestration for the mitigation of climate change.                                                                                                  

ECTS credite/ ECTS credits:4

Număr de ore total: 144 ore/56 ore de clasă/10 teme/ Total: 144 hours/56 class-room hours/10 themes

Lecții: 38 ore/ Lectures: 38 hours

Seminare: 6 ore / Seminars: 6 hours

Lecții practice (pădure): 12 ore/ Practical lessons (forest): 12 hours

Studiul individual: 88 ore / Independent studies: 88 hours

Grupul țintă: proprietarii de terenuri, angajaţi ai companiilor, proprietari de păduri, instructori forestieri, muncitori forestieri, studenți profesioniști și oricine este interesat să afle despre provocările climatice actuale pentru păduri - de la cei care sunt angajați și caută o auto-satisfacție în învățare, spre cei în faza muncii "neplătite", pensionari, cei care doresc să utilizeze educația pentru a-și recondiționa viața și cariera, sau publicul larg.

Target group: Land owners, companies’ workers, forest owners, forest trainers, forest workers, vocational students and anyone interested in learning about current climatic challenges for forests – from those who are employed and seek self –fulfillment in learning, to those in phases of ‘non-paid’ work, retired, those who wish to use education to re-engineer their lives and their careers, or the general public.                                                                                                   

Modalitate: sala de clasă (față în față), învățământ la distanță / Modality: Class-room (face to face), distance learning  

Limba: română, rusă, engleză / Language: Romanian, Russian, English

INFORMAȚII SUPLIMENTARE PRIVIND CURSUL/ ADDITIONAL COURSE INFORMATION 

Abordarea problemelor legate de schimbările climatice necesită o gamă largă de expertize și idei inovatoare, precum și o înțelegere a elementelor politice și a faptelor științifice legate de fenomenul cel mai provocator al timpului nostru (Wilkie, 2014). În cadrul educației forestiere există o cerere tot mai mare de cunoaștere a conținutului privind efectele sociale, abilitățile generice, precum și abordările e-learning și Învățarea pe tot parcursul vieții (ÎPV), (Rekola et al., 2016). Educația pentru dezvoltare durabilă sau EDD reprezintă o nouă viziune a educației, care urmărește "integrarea principiilor, valorilor și practicilor dezvoltării durabile în toate aspectele educației și învățării (UNEP, 2014). Scopul EDD este de a încuraja indivizii din toate țările și contextele să înțeleagă complexitatea și sinergiile problemelor dezvoltării durabile, să le conecteze la propria viață și să devină responsabili pentru a crea un viitor mai bun. EDD abordează diverse aspecte ale problemelor globale cu care ne confruntăm, inclusiv schimbările climatice, reducerea riscului de dezastre, pierderea biodiversității, reducerea sărăciei și consumul durabil. EDD se concentrează asupra abordărilor participative de învățare și promovează gândirea critică, luarea deciziilor în colaborare și vizionarea scenariilor viitoare. Aceste abilități sunt necesare pentru a motiva și împuternici persoanele și comunitățile să depună eforturi pentru găsirea unei soluții. În sensul său cel mai larg, EDD este educația pentru transformarea socială. Ea are impact asupra tuturor aspectelor educației, de la politică și finanțare la administrație și la dezvoltarea curriculumului. Principalele priorități educaționale ale EDD sunt:

- Promovarea și îmbunătățirea calității educației de bază;

- Reorientarea programelor de învățământ existente;

- Creșterea gradului de conștientizare a opiniei publice prin intermediul educației informale și al atenției mass-mediei; și

- Furnizarea de formare practică pentru a ajuta persoanele din toate sectoarele să ia decizii și să desfășoare o activitate mai durabilă.

Soluțiile reale pentru problemele vieţii precum schimbările climatice necesită abordări holistice și intersectoriale (Rekola et al., 2016). Potrivit acestor autori, factorii majori în educație (superioară) și în educația forestieră au fost: consolidarea programelor forestiere tradiționale cu alte discipline sau rezilierea programelor forestiere; abordarea multidisciplinară; creșterea cererii pentru aspectele sociale ale pădurilor și a componentelor de competențe generice; E-learning, învățare mixtă; internaționalizarea educației. Se pare că Învățarea pe tot parcursul vieții (ÎPV) este unul dintre procesele care vizează satisfacerea nevoilor unei piețe a muncii în schimbare (EHEA, 2012), citată de Rekola et al. (2016). Una dintre constatările majore a fost faptul că este nevoie de mai multă pregătire pentru competențele generice cum ar fi comunicarea, etica, munca în echipă și conducerea (Barret 1953, Miller & Lewis 1999, Sample et al 1999, 2015) citat de Rekola et Al. (2016). 

Tackling the issues of climate change requires a wide array of expertise and innovative ideas as well as an understanding of both the policy elements and the scientific facts related to the most challenging phenomenon of our time (Wilkie, 2014). Within forest education there is an increasing demand for content knowledge of social effects, generic skills, as well as e-learning and Life Long Learning (LLL) approaches (Rekola et al. 2016). Education for sustainable development, or ESD, is a new vision for education that aims to “integrate the principles, values, and practices of sustainable development into all aspects of education and learning (UNEP, 2014). The goal of ESD is to encourage individuals in all countries and contexts to understand the complexities and synergies of sustainable development issues, connect these issues to their own lives, and become responsible to create a better future. ESD addresses various aspects of the global problems we face, including climate change, disaster risk reduction, biodiversity loss, poverty reduction, and sustainable consumption. ESD focuses on participatory learning approaches and promotes critical thinking, collaborative decision-making, and visioning of future scenarios. These skills are necessary to motivate and empower individuals and communities to work towards a solution. In its broadest sense, ESD is education for social transformation. It impacts all aspects of education, from policy and financing to administration and curriculum development. The key educational priorities of ESD are to:

-          Promote and improve the quality of basic education;

-          Re-orient existing education syllabuses;

-          Build public awareness through informal education and media attention; and

-          Provide practical training to help those in all sectors to make decisions and carry out work in a more sustainable manner.

Real life solutions for problems like climate change call for holistic and cross - sectorial approaches (Rekola et al. 2016). According to these authors major drivers in (higher) education and forest education have been: consolidation of traditional forestry programmes with other disciplines or termination of forestry programmes; multidisciplinary; increasing demand for social aspects of forests and generic skills component; E-learning, blended learning; internationalization of education. It seems that LLL is one of the processes aiming at meeting the needs of a changing labour market (EHEA, 2012) quoted by Rekola et al. (2016). One of the major findings has been the fact that there is a need to have more training for generic competences such as communication, ethics, teamwork and leadership (Barret 1953, Miller & Lewis 1999, Sample et al 1999, 2015) quoted by Rekola et al. (2016).

COMPETENȚE/ COMPETENCES

Absolvenții în impactul schimbărilor climatice asupra pădurilor ar trebui să poată:

1. Să înțeleagă contribuția defrişării și a degradării pădurilor la schimbările climatice și cum să se organizeze gestionarea resurselor forestiere pentru utilizări multiple și valori multiple.

2. Să cunoască motivele de defrișare și degradare a pădurilor și să propună soluții pentru a împiedica despăduririle și degradarea pădurilor.

3. Analiza cazurilor specifice privind impactul schimbărilor climatice asupra pădurilor.

4. Să știe ce înseamnă schimbările climatice pentru administratorii de păduri și cum să adapteze abordările legate de cazurile reale ale răspunsurilor efective la schimbările climatice.

5. Să înțeleagă relațiile dintre biodiversitate, productivitate și funcționare, rezistență și stabilitate.

6. Să utilizeze în mod eficient diverse surse de informații pentru a atenua și a se adapta la schimbările climatice prin gestionarea durabilă a pădurilor.

7. Să comunice cu întregul spectru de utilizatori forestieri și cei care valorifică resursele forestiere pentru a schimba practicile de gestionare a pădurilor prin integrarea pădurilor și a produselor din lemn în strategiile privind schimbările climatice.

8. Să fie expus la subiectele cursului din perspectiva cercetării.

9. Să înțeleagă revizuirile și publicațiile de cercetare legate de știința și modelarea schimbărilor climatice.

10. Să poată urmări schimbările climatice și impactul lor asupra pădurilor.

Graduates on the impact of climate change on forest should be able:

  1. To understand the contribution of deforestation and forest degradation to climate change and how to organize the management of forest resources for multiple uses and multiple values.
  2. To know the drivers of deforestation and forest degradation and to propose solutions to reverse deforestation and forest degradation.
  3. To analyze specific cases of the impact of climate change on forest.
  4. To know what does climate change mean for forest managers and how to adapt related approaches to real cases of the effective climate change responses.
  5. To understand the relationships among biodiversity, productivity and function, and resilience and stability.
  6. To use efficiently various sources of information to mitigate and adapt to climate change through sustainable forest management.
  7. To communicate with the full spectrum of forest users and those who value forest resources to change forest management practices through integrating forests and wood products in climate change strategies.
  8. To be exposed to the topics of the course from a research perspective.
  9. To understand reviews and research publications related to climate change science and modeling.

To be able to observe climate changes and its impact on forests.

OBIECTIVE DE ÎNVĂŢARE / LEARNING OBJECTIVES

Obiectivele principale ale cursului sunt de a oferi cursanților cele mai relevante baze conceptuale ale impactului schimbărilor climatice asupra pădurilor. O parte a programului este dedicată răspunsurilor de gestionare a pădurilor la schimbările climatice. Aceasta acoperă toate aspectele relevante care se aplică gestionării durabile a pădurilor. Se intenționează ca, odată încheiat cursul, elevul a asimilat bazele teoretice și metodologice care permit accesul și înțelegerea noilor descoperiri și evoluții în timpul unui sistem de învățare pe tot parcursul vieții (ÎPV) pentru a îmbunătăți cunoștințele și abilitățile adulților în disciplina academică de silvicultură.

Cursanții, care urmează cursul trebuie să obțină cunoștințe despre:

1. Interacțiunile probabile ale impactului schimbărilor climatice și ale silviculturii.

2. Exemple de efecte benefice sau stresante ale schimbărilor climatice asupra ecosistemelor forestiere.

3. Variațiile schimbărilor climatice observate și prognozate și intensitatea modificărilor pentru regiunile din țară.

4. Cum au apărut schimbări în modelele de precipitații, în zăpadă și în fluxurile de apă din întreaga țară și cum se preconizează că acestea vor continua să se schimbe în cursul acestui secol.

5. Exemple de modificări fenologice asociate cu o creștere a lungimii sezonului de vegetaţie.

6. Motivele de defrișare și degradare a pădurilor și soluții pentru inversarea defrișărilor și a degradării pădurilor.

7. Beneficiile multiple ale pădurilor.

8. Cum schimbările de temperatură și precipitații pot afecta mediul plantelor şi faunei sălbatice.

9. Despre riscurile crescute asociate cu perturbări cum ar fi insectele, invaziile și incendiile.

10. Modul de atenuare și adaptare la schimbările climatice prin gestionarea durabilă a pădurilor.

The main objectives of the course are to provide to the students the most relevant conceptual bases of the impact of climate change on forest. Part of the program is devoted to forestry management responses to climate change. It covers all relevant aspects which are applied to sustainable forest management. It is intended that, once completed the course, the student has assimilated the theoretical and methodological bases which enable himself to access and understand the new discoveries and developments during a Lifelong learning (LLL) system to improve knowledge and skills of adults in the academic discipline of forestry.

Students who pass the curse must achieve knowledge of:

  1. Likely interactions of climate change impacts and forestry.
  2. Examples of beneficial or stressful climate change effects on forest ecosystems.
  3. Variations in observed and projected climate changes and intensity of changes for regions around the country.
  4. How changes in precipitation patterns, snow cover, and stream flows have been occurring around the country and are expected to continue changing during this century.
  5. Examples of phenological changes associated with an increase in growing season length.
  6. The drivers of deforestation and forest degradation and solutions to reverse deforestation and forest degradation.
  7. The multiple benefits of forests.
  8. How temperature and precipitation changes may affect vegetation and wildlife habitat ranges.
  9. About increased risks associated with disturbances like insects, invasives, and wildfire.

How to mitigate and adapt to climate change through sustainable forest management.

COMPETENȚE/ COMPETENCES

Absolvenții în impactul schimbărilor climatice asupra pădurilor ar trebui să poată:

1. Să înțeleagă contribuția defrişării și a degradării pădurilor la schimbările climatice și cum să se organizeze gestionarea resurselor forestiere pentru utilizări multiple și valori multiple.

2. Să cunoască motivele de defrișare și degradare a pădurilor și să propună soluții pentru a împiedica despăduririle și degradarea pădurilor.

3. Analiza cazurilor specifice privind impactul schimbărilor climatice asupra pădurilor.

4. Să știe ce înseamnă schimbările climatice pentru administratorii de păduri și cum să adapteze abordările legate de cazurile reale ale răspunsurilor efective la schimbările climatice.

5. Să înțeleagă relațiile dintre biodiversitate, productivitate și funcționare, rezistență și stabilitate.

6. Să utilizeze în mod eficient diverse surse de informații pentru a atenua și a se adapta la schimbările climatice prin gestionarea durabilă a pădurilor.

7. Să comunice cu întregul spectru de utilizatori forestieri și cei care valorifică resursele forestiere pentru a schimba practicile de gestionare a pădurilor prin integrarea pădurilor și a produselor din lemn în strategiile privind schimbările climatice.

8. Să fie expus la subiectele cursului din perspectiva cercetării.

9. Să înțeleagă revizuirile și publicațiile de cercetare legate de știința și modelarea schimbărilor climatice.

10. Să poată urmări schimbările climatice și impactul lor asupra pădurilor.

Graduates on the impact of climate change on forest should be able:

  1. To understand the contribution of deforestation and forest degradation to climate change and how to organize the management of forest resources for multiple uses and multiple values.
  2. To know the drivers of deforestation and forest degradation and to propose solutions to reverse deforestation and forest degradation.
  3. To analyze specific cases of the impact of climate change on forest.
  4. To know what does climate change mean for forest managers and how to adapt related approaches to real cases of the effective climate change responses.
  5. To understand the relationships among biodiversity, productivity and function, and resilience and stability.
  6. To use efficiently various sources of information to mitigate and adapt to climate change through sustainable forest management.
  7. To communicate with the full spectrum of forest users and those who value forest resources to change forest management practices through integrating forests and wood products in climate change strategies.
  8. To be exposed to the topics of the course from a research perspective.
  9. To understand reviews and research publications related to climate change science and modeling.

To be able to observe climate changes and its impact on forests.

OBIECTIVE DE ÎNVĂŢARE / LEARNING OBJECTIVES

 

Obiectivele principale ale cursului sunt de a oferi cursanților cele mai relevante baze conceptuale ale impactului schimbărilor climatice asupra pădurilor. O parte a programului este dedicată răspunsurilor de gestionare a pădurilor la schimbările climatice. Aceasta acoperă toate aspectele relevante care se aplică gestionării durabile a pădurilor. Se intenționează ca, odată încheiat cursul, elevul a asimilat bazele teoretice și metodologice care permit accesul și înțelegerea noilor descoperiri și evoluții în timpul unui sistem de învățare pe tot parcursul vieții (ÎPV) pentru a îmbunătăți cunoștințele și abilitățile adulților în disciplina academică de silvicultură.

 

Cursanții, care urmează cursul trebuie să obțină cunoștințe despre:

1. Interacțiunile probabile ale impactului schimbărilor climatice și ale silviculturii.

2. Exemple de efecte benefice sau stresante ale schimbărilor climatice asupra ecosistemelor forestiere.

3. Variațiile schimbărilor climatice observate și prognozate și intensitatea modificărilor pentru regiunile din țară.

4. Cum au apărut schimbări în modelele de precipitații, în zăpadă și în fluxurile de apă din întreaga țară și cum se preconizează că acestea vor continua să se schimbe în cursul acestui secol.

5. Exemple de modificări fenologice asociate cu o creștere a lungimii sezonului de vegetaţie.

6. Motivele de defrișare și degradare a pădurilor și soluții pentru inversarea defrișărilor și a degradării pădurilor.

7. Beneficiile multiple ale pădurilor.

8. Cum schimbările de temperatură și precipitații pot afecta mediul plantelor şi faunei sălbatice.

9. Despre riscurile crescute asociate cu perturbări cum ar fi insectele, invaziile și incendiile.

10. Modul de atenuare și adaptare la schimbările climatice prin gestionarea durabilă a pădurilor.

 

The main objectives of the course are to provide to the students the most relevant conceptual bases of the impact of climate change on forest. Part of the program is devoted to forestry management responses to climate change. It covers all relevant aspects which are applied to sustainable forest management. It is intended that, once completed the course, the student has assimilated the theoretical and methodological bases which enable himself to access and understand the new discoveries and developments during a Lifelong learning (LLL) system to improve knowledge and skills of adults in the academic discipline of forestry.

 

Students who pass the curse must achieve knowledge of:

  1. Likely interactions of climate change impacts and forestry.
  2. Examples of beneficial or stressful climate change effects on forest ecosystems.
  3. Variations in observed and projected climate changes and intensity of changes for regions around the country.
  4. How changes in precipitation patterns, snow cover, and stream flows have been occurring around the country and are expected to continue changing during this century.
  5. Examples of phenological changes associated with an increase in growing season length.
  6. The drivers of deforestation and forest degradation and solutions to reverse deforestation and forest degradation.
  7. The multiple benefits of forests.
  8. How temperature and precipitation changes may affect vegetation and wildlife habitat ranges.
  9. About increased risks associated with disturbances like insects, invasives, and wildfire.

How to mitigate and adapt to climate change through sustainable forest management.

REZULTATELE ÎNVĂŢĂRII / LEARNING OUTCOMES

Niveluri / Levels

Activitățile specifice ale studenţilor pentru a atinge nivelul / Specific activities of learners to achieve the level

1.       Cunoștințe/ Knowledge

Cursantul va putea:

- Înțelege rolul pe care ecosistemele forestiere îl joacă în ciclul global al carbonului.

- Înțelege noțiunii de serviciu de mediu.

- Înțelege diversitatea cauzelor defrișărilor și degradării pădurilor.

- Înțelege legături indirecte apropiate, dar ambivalente între despădurire și creștere economică.

- Realiza o gamă largă de soluții în cadrul și în afara sectorului forestier, în special soluții legate de agricultură, planificare și gestionare a energiei și a utilizării terenurilor.

- Înțelege conceptul de agricultură inteligentă pentru climă și a analiza condițiile în care intensificarea agriculturii poate funcționa ca o soluție pentru reducerea presiunii asupra ecosistemelor forestiere.

- Înțelege contribuția defrișărilor și a degradării pădurilor la schimbările climatice.

- Să știe ce înseamnă schimbările climatice pentru administratorii de păduri.

 

The learner will be able to:

- Understand the role that forest ecosystems play in the global carbon cycle.

- Understand the concept of environmental service.

- Understand the diversity of causes of deforestation and forest degradation.

- Understand the close but ambivalent indirect connection between deforestation and economic growth.

- Realize the broad range of solutions within and outside the forest sector, in particular solutions related to agriculture, energy and land-use planning and management.

- Understand the concept of climate-smart agriculture and analyze the conditions under which intensification of agriculture can work as a solution to reduce pressure on forest ecosystems.

- Understand the contribution of deforestation and forest degradation to climate change.

- To know what does climate change mean for forest managers.

2.       Înțelegerea / Comprehension

 

Cursantul va fi capabil să:

- Descrie fotosinteza, respirația și sechestrarea carbonului în ecosistemele terestre.

- Explice pădurile ca depozite de carbon.

- Descrie impactul schimbărilor climatice asupra pădurilor.

- Explice contribuția defrişării și a degradării pădurilor la schimbările climatice.

- Explice potențialul unei gestionări durabile a pădurilor / peisajelor pentru atenuarea schimbărilor climatice și adaptarea la acestea.

- Descrie funcțiile multiple ale pădurilor, dincolo de producția de lemn și de sechestrarea carbonului.

- Distinge între avantajele de mediu, sociale și economice.

- Distinge între cauzele locale de defrișare și factorii determinați de forțele globale.

- Explice programele în vederea reducerii defrișărilor și a degradării pădurilor.

 

The learner will be able to:

- Describe photosynthesis, respiration and carbon sequestration in terrestrial ecosystems.

- Explain forests as carbon stores.

- To describe the impact of climate change on forest.

- Explain the contribution of deforestation and forest degradation to climate change.

- Explain the potential of sustainable forest/landscape management for climate change mitigation and adaptation.

- Describe the multiple functions of forests, beyond timber production and carbon sequestration.

- Distinguish between environmental, social and economic benefits.

- Distinguish between local causes of deforestation and factors driven by global forces.

- Explain programs in reducing deforestation and forest degradation.

3.       Aplicare / Application

Cursantul va fi în stare să:

- Afle mai multe despre instrumentele și metodologiile de măsurare a stocurilor și fluxurilor de carbon în diferite sisteme forestiere.

- Afle despre metodele calitative și cantitative utilizate pentru a evalua diferiții factori de defrișare și pentru a anticipa scenariile viitoare de defrișare și impactul acestora.

- Utilizeze eficient diverse surse de informații pentru atenuarea și adaptarea la schimbările climatice prin gestionarea durabilă a pădurilor.

- Comunice cu întregul spectru de utilizatori ai pădurilor și cu cei care valorifică resursele forestiere pentru a schimba practicile de gestionare a pădurilor prin integrarea pădurilor și a produselor din lemn în strategiile privind schimbările climatice.

 

The learner will be able to:

- Learn about tools and methodologies to measure carbon stocks and flows in different forest systems.

- Learn about qualitative and quantitative methods used to assess the different factors of deforestation and to anticipate future deforestation scenarios and impact.

- To use efficiently various sources of information to mitigate and adapt to climate change through sustainable forest management.

- To communicate with the full spectrum of forest users and those who value forest resources to change forest management practices through integrating forests and wood products in climate change strategies.

 

4.       Analiză / Analysis

Cursantul va fi în stare să:

- Analizeze cazurile specifice privind impactul schimbărilor climatice asupra pădurilor.

- Observe schimbările climatice și impactul acestora asupra pădurii.

- Analizeze factorii care afectează despăduririle și degradarea pădurilor.

- Analizeze rolul potențial al programelor de certificare a pădurilor în reducerea defrișărilor și a degradării pădurilor.

- Analizeze studiile de caz privind reziliența pădurilor și să facă comparații în contextul schimbărilor climatice asupra biomurilor forestiere (pădurea boreală, pădurea temperată, pădurea tropicală).

- Discute despre necesitatea de a avea un pachet de beneficii provenite din păduri pentru a îmbunătăți gestionarea și / sau protecția acestora.

- Discute tendințele viitoare privind cauzele și intensitatea despăduririlor și a degradării pădurilor.

- Discute despre eficiența diferitelor strategii și despre relevanța abordărilor integrate care combină diferite intervenții.

- Discute despre soluții, strategii și răspunsuri pentru abordarea problemei în diferite circumstanțe.

- Discute despre potențialul gestionării durabile a pădurilor / peisajelor pentru atenuarea și adaptarea la schimbările climatice.

 

The learner will be able to:

- Analyze specific cases of the impact of climate change on forest.

- Be able to observe climate changes and its impact on forest.

- Analyze factors affecting deforestation and forest degradation.

- Analyze the potential role of forest certification programs in reducing deforestation and forest degradation.

- Analyze case studies of forest resilience and comparisons under climate change by forest biome (boreal forest biome, temperate forest biome, tropical forests).

- Discuss the need to have a bundle of benefits derived from forests to improve their management and/or protection.

- Discuss future trends in the causes and intensity of deforestation and forest degradation.

- Discuss the effectiveness of different strategies and the relevance of integrated approaches that combine different interventions.

-Discuss the solution and multiple strategies and responses to address deforestation exist and need to be considered in response to varying circumstances.

- Discuss the potential of sustainable forest/landscape management for climate mitigation and adaptation.

5.       Sinteză / Synthesis

Cursantul va fi în stare să:

- Rezolve probleme legate de impactul schimbărilor climatice asupra pădurilor.

- Aprecieze contribuția defrișărilor și a degradării pădurilor la schimbările climatice.

- Utilizeze eficienţa diverselor surse de informații pentru atenuarea și adaptarea la schimbările climatice prin gestionarea durabilă a pădurilor.

- Pregătească planul forestier pentru a inversa despăduririle și degradarea pădurilor.

- Propună un sistem de structuri de acțiuni de adaptare și de atenuare pentru a optimiza eficiența și eficacitatea ecosistemelor forestiere în contextul schimbărilor climatice.

- Integreze pădurile și produsele din lemn în strategiile privind schimbările climatice.

- Monitorizeze, evalueze și gestioneze planificarea și a practicile, politicile și guvernanța, produsele forestiere, serviciile și industria pentru a atenua și a se adapta la schimbările climatice prin gestionarea durabilă a pădurilor.

 

The learner will be able to:

- To solve problems associated with impact of climate change on forest.

- Appreciate the contribution of deforestation and forest degradation to climate change.

- To use efficiently various sources of information to mitigate and adapt to climate change through sustainable forest management.

- Prepare forestry plan to reverse deforestation and forest degradation.

- Propose a system of adaptation and mitigation actions structure to optimize efficiency and effectiveness of forest ecosystems under climate change.

-Integrate forests and wood products in climate change strategies.

- Monitor, assess and manage planning and practices, policy and governance, forest products, services and industry to mitigate and adapt to climate change through sustainable forest management.

6.       Evaluarea / Evaluation

Cursantul va fi capabil să:

- Evalueze fiabilitatea diferitelor răspunsuri ale managementului forestier la strategiile privind schimbările climatice, în funcție de eficiența acestora.

- Aleagă cele mai eficiente abordări pentru răspunsurile eficiente la schimbările climatice.

- Critice eficacitatea diferitelor opțiuni de gestionare a pădurilor într-o varietate de factori determinanți ai defrișărilor și degradării pădurilor.

- Evalueze și selecteze un sistem de măsuri de adaptare la schimbările climatice, având în vedere costurile, personalul, productivitatea și spațiul.

- Valideze toate datele primite într-o situație specifică în ceea ce privește vulnerabilitatea și evaluarea riscurilor privind impactul schimbărilor climatice și opțiunile de atenuare a acestora.

 

The learner will be able to:

- Assess the reliability of different forest management responses to climate change strategies according to their efficiency.

- Choose the most effective approaches for effective climate change responses.

- Criticize the effectiveness of various options of forest management in a variety of drivers of deforestation and forest degradation.

- Evaluate and select a system of climate change adaptation measures in view of costs, personnel, productivity and space.

- Validate all of the data received in a specific situation with regard to vulnerability and risk assessment of climate change impacts and mitigation options.