Activitatea de evaluarea, în Republica Moldova, este relativ nouă, iar începutul ei datează cu perioada  de trecere a sistemului economic autohton la relațiile de piață și formarea pieței imobiliare. Evaluarea imobilului asigură baza informațională pentru luarea deciziilor corecte în procesul de comercializare a bunului imobil, de a asigura condiții egale pentru toți participanții pieței imobiliare, dezvoltarea proceselor investiționale.

Disciplina Evaluarea imobilului 2 este disciplina ce continuă metodele și tehnicile de evaluare a bunurilor imobile începute la disciplina Evaluarea imobilului 1. Scopul disciplinei - studierea și învățarea procedurilor, tehnicilor și metodelor de evaluarea a bunurilor imobile industriale și specializate. Componentele de bază sunt: clasificarea, determinarea factorilor de influență, piața, metodele și modul de estimare, metodele de evaluare, elaborarea planului de evaluare  bunurilor imobiliare.

Competenţe dezvoltate în cadrul cursului şi finalităţile de studiu

a) profesionale

- Înţelegerea importanţei privind valoarea bunurilor imobile specializate şi industriale în economia ţării în dependenţă de destinaţia funcţională şi gradul de cerere a lor pe piaţa imobiliară; cunoaşterea procesului de evaluare luînd în consideraţie scopul evaluării; clasificarea bunurilor imobile după caracteristici și destinație; analiza pieței bunurilor imobile; aprecierea valorii de lichidare a bunurilor imobiliare conform metodelor în vigoare; cunoașterea consecutivității calculului costului lucrărilor de construcție; determinarea veniturilor și reconcilierea valorilor bunurilor imobiliare; cunoașterea metodelor de securitate în timpul inspectării bunurilor imobiliare.

b) transversale

- dezvoltarea gândirii critice asupra fenomenelor observate și rezultatelor obținute folosind comparația și evoluția în dinamică a pieței valorilor imobiliare; sistematizarea informației din mai multe surse și analiza ei după principiul priorității și/sau planului stabilit; argumentarea și concluzionarea rezultatelor obținute; aplicarea metodelor econometrice în prelucrarea informației factologice; conectarea rezultatelor obținute la mediul macroeconomic autohton reieșind din factorii naturali, factorii sociali; deprinderi de lucru în echipă; prezentarea rezultatelor obținute sub formă de raport inclusiv tabele, grafice; motivaţia şi încrederea pentru a continua învăţarea pe parcursul întregii vieţi.