Competenţe dezvoltate în cadrul cursului şi finalităţile de studiu

a) profesionale

- cunoaşterea abordărilor conceptuale ale marketingului serviciilor, obiectului, conţinutului şi tipurilor de servicii, caracteristicilor şi domeniilor marketingului serviciilor, importanţei şi specificului marketingului serviciilor pentru economie şi societate; cunoaşterea mediului de funcţionare şi factorilor de influenţă asupra dezvoltării firmei de servicii şi a pieţei serviciilor; explicarea conţinutului şi caracteristicilor, structurii şi dimensiunilor pieţei firmei de servicii; cunoaşterea factorilor de formare şi influenţă asupra comportamentului consumatorului de servicii; explicarea  esenţei politicii de marketing în domeniul serviciilor; utilizarea unui limbaj specific domeniului;

- aplicarea metodelor şi tehnicilor de elaborare şi promovare a strategiilor şi politicilor de marketing în domeniul serviciilor, distingerea domeniului serviciilor de cel al bunurilor materiale; manifestarea unei conduite creativ-inovative în procesul de diagnosticare şi propunere de soluţii pentru diverse probleme economice.

 

b) transversale

- abilitatea de a căuta, colecta şi procesa informaţia (inclusiv şi prin  intermediul tehnologiilor informaţionale moderne) şi de a o folosi într-o manieră critică şi sistematică; abilitatea  de lucru în echipă; iniţiativă  în propunerea de soluţii pentru anumite probleme economice; comunicarea interpersonală bazată pe principii etice; deschiderea pentru idei noi şi soluţii inovative; recunoaşterea meritelor şi respectarea opiniilor colegilor asupra anumitor probleme;  abilitatea  de a reacţiona prompt şi adecvat în situaţii de incertitudine şi risc; motivaţia şi încrederea pentru a continua învăţarea pe parcursul întregii vieţi. 

  • Cursul oferă bazele teoretice ale marketingului internaţional fiind incluse teme referitoare la particularităţile marketingului internaţional, mediul de marketing, rolul influenţelor culturale, cercetarea pieţei, conceperea produselor pentru pieţe străine, politica de preţ, distribuţie şi promovare pe pieţele internaţionale.
  • Obiectivele cursului marketing internațional sunt:  - Dobândirea unor cunoştinţe şi aptitudini fundamentale în domeniul marketingului, prin accesul la cele mai noi teorii, concepte, modele şi tehnici;  - Explicarea particularităţilor şi dimensiunilor marketingului internaţional;  - Cunoaşterea elementelor pieţei internaţionale,  - Definirea conceptelor fundamentale legate de marketingul internaţional; - Familiarizarea cu o serie de tehnici şi instrumente care vă sunt necesare pentru a concepe şi realiza produse şi servicii pe care clienţii să dorească să le cumpere; - Înţelegerea modului în care puteţi adăuga valoare produselor ori serviciilor oferite, astfel încât să obţineţi un avantaj competitiv asupra concurenţilor sau performanţă sporită; - Explicarea particularităţilor implicate de promovarea produselor pe pieţele internaţionale; - Descrierea modurilor de segmentare a pieţelor internaţionale; - Stabilirea strategiilor de abordare a acestor pieţe;  - Cunoaşterea modului de elaborare a unui plan de marketing specific pieţelor internaţionale.