Desen tehnic

Desenul tehnic sau desenul industrial este un desen al unui produs sau unei părți a lui, redat conform standardelor (de obicei în proiecție ortogonală), pentru a reda într-o grafică plană clară informațiile necesare fabricării. Desenul tehnic este executat de desenatorii tehnici, pe baza schițelor și indicațiilor proiectanților (ingineriarhitecți)

Suportul de curs Psihopedagogie este conceput și elaborat în conformitate cu programa analitică și planurile de învățământ la specialitățile „Evaluarea și managementul imobilului”, facultatea Cadastru și drept, el urmărește scopul să dezvăluie bazele teoretice și praxiologice ale Psihopedagogiei. În suportul de curs nominalizat se reflectă conceptul, structura și legitățile educației, fundamentele științifice și regulile de realizare a principiilor de educație, metodologia și componentele de bază ale procesului educațional, familiarizarea studenților atât cu conceptualizarea fenomenelor/proceselor psihice. Procesele psihice sunt abordate și discutate într-o ordine logică, pornind de la cele bazale (senzații și percepții) către procesele cognitive superioare (gândirea) la cele de reglare (emoțiile și motivația). Cursul se adresează studenților ciclului II, folosirea suportului de curs nominalizat și a materialelor similare aflate în circulație le va permite studenților și cadrelor să cunoască și să analizeze diferite modalități de abordare a problemei complexe cu care se confruntă actualmente Psihopedagogia. Conceptele fundamentale ale educației sunt descrise constructiv în baza reperelor logico-structurale. Reperele logico-structurale/modelele constructive se bazează pe următoarele principii: rolul hotărâtor/determinant al cunoştinţelor teoretice în construcția modelelor pedagogice; corelarea și interdependența tuturor componentelor structurale constructe ale modelelor educaționale; interdependența cunoştinţelor teoretice și normative; interdependența teoriei și practicii educaționale; caracterul pronostic în proiectarea și realizarea acțiunilor educaționale; caracterul interdisciplinar în elaborarea și aplicarea reperelor logico-structurale; caracterul deschis, nestandardizat al reperelor logico-structurale atât la nivel teoretic, cât și la nivel aplicativ. Este cazul de menționat că reperele logico-structurale/modelele educaționale sunt viabile dacă satisfac în mod integral teoria și practica educațională. Reperele logico-structurale pot fi redate sub forme de modele, matrice, grafice însoțite de simbolică adecvată, hărți conceptuale și praxiologice în construcția cărora se reflectă esențialul, legăturile de cauză-efect, corelația și interdependența proceselor educaționale.

Cursul „Metodologia și etica cercetării științifice” este unul de bază în programul de formare a specialiștilor în domeniul ingineriei, care contribuie la dezvoltarea cunoștințelor teoretice şi practice ale masteranzilor în perceperea metodelor de cercetare, precum şi la delimitarea unei concepții de ansamblu asupra logicii cercetării științifice, profilării activităţii de cercetare, eticii cercetării ştiinţifice. Cursul are drept obiectiv formarea la masteranzi a unei atitudini conștiente faţă de munca intelectuală, însușirea de către aceștia a metodologiei cercetării ştiinţifice în domeniul ingineriei. Modul de abordare a conținutului cursului este axat şi pe metodele de prelucrare statistică a datelor, analiza şi interpretarea rezultatelor cercetării științifice. Este remarcabil să-i ajutăm pe masteranzi să-şi realizeze demersul investigaţional într-un stil corect, conform cerințelor universitare pentru cercetările ştiinţifice.

Componenta teoretică se desfășoară în cadrul cursului și se va concentra pe asigurarea cunoștințelor necesare al masteranzilor interdisciplinar, cu privire la cunoașterea teoretică și practică în domeniul metodelor și metodologiilor de cercetare, atât în sistemul de cercetare clasică, cât și în ceea ce privește metodele considerate creative în cercetare. De asemenea, această componentă a cercetării este necesar a fi prezentată și în raport cu științele conexe domeniului masterului. Scopul practic fiind înțelegerea, descrierea, aplicarea, utilizarea, analiza, sintetizarea, aplicarea și propunerea de metode și tehnici de cercetare durabile. La finalizarea cu succes a acestei discipline, masteranzii vor fi capabili să: aplice terminologia, conceptele, teoriile și modelele specifice în inginerie.

Competenţe profesionale – Efectuarea prospecţiunilor şi studiilor pedologice, hidrogeologice, geologice, hidrologice şi de alt gen, colectarea şi analizarea datelor necesare elaborării măsurilor şi lucrărilor de inginerie a mediului. Sistematizarea beneficierilor şi proprietăţilor funciare ale întreprinderilor şi organizaţiilor, unităţilor administrativ-teritoriale şi altor obiective cu marcarea hotarelor în natură. Efectuarea ridicărilor topografo-geodezice, hotărnicirea şi parcelarea terenurilor. Aplicarea tehnologiilor moderne în domeniul cadastrului şi organizării teritoriului. Organizarea muncii individuale şi a activităţii întreprinderilor, oficiilor, firmelor, serviciilor, instituţiilor conduse pe baza ştiinţifică, utilizarea metodelor computerizate de selecţie, păstrare şi prelucrare a informaţiei necesare. 

Competenţe transversale – să demonstreze preocupare privind perfecţionarea profesională prin antrenarea în investigaţii privind impactul desenului topografic; să poată gândi activități ştiinţifice referitoare la utilizarea planurilor topografice; dezvoltarea gândirii tridimensionale, precum şi dezvoltarea capacităţii de a sesiza interdependenţa dintre spaţiu şi obiectele imobiliare; dobândirea unui limbaj grafic de comunicare specific domeniului cadastrului şi organizării teritoriului; soluţionarea în timp real, în condiţii de asistenţă calificată, a unei probleme reale/ipotetice de la locul de muncă. Identificarea oportunităţilor de formare continuă şi valorificarea eficientă a resurselor şi a tehnicilor de învăţare pentru propria dezvoltare.

Competenţe profesionale – Efectuarea prospecţiunilor şi studiilor pedologice, hidrogeologice, geologice, hidrologice şi de alt gen, colectarea şi analizarea datelor necesare elaborării măsurilor şi lucrărilor de inginerie a mediului. Sistematizarea beneficierilor şi proprietăţilor funciare ale întreprinderilor şi organizaţiilor, unităţilor administrativ-teritoriale şi altor obiective cu marcarea hotarelor în natură. Efectuarea ridicărilor topografo-geodezice, hotărnicirea şi parcelarea terenurilor. Aplicarea tehnologiilor moderne în domeniul cadastrului şi organizării teritoriului. Organizarea muncii individuale şi a activităţii întreprinderilor, oficiilor, firmelor, serviciilor, instituţiilor conduse pe baza ştiinţifică, utilizarea metodelor computerizate de selecţie, păstrare şi prelucrare a informaţiei necesare.

Competenţe transversale – să demonstreze preocupare privind perfecţionarea profesională prin antrenarea în investigaţii privind impactul desenului topografic; să poată gândi activități ştiinţifice referitoare la utilizarea planurilor topografice; dezvoltarea gândirii tridimensionale, precum şi dezvoltarea capacităţii de a sesiza interdependenţa dintre spaţiu şi obiectele imobiliare; dobândirea unui limbaj grafic de comunicare specific domeniului cadastrului şi organizării teritoriului; soluţionarea în timp real, în condiţii de asistenţă calificată, a unei probleme reale/ipotetice de la locul de muncă. Identificarea oportunităţilor de formare continuă şi valorificarea eficientă a resurselor şi a tehnicilor de învăţare pentru propria dezvoltare.