Sisteme informatice și managementul proiectelor este disciplină modernă de învățământ și ghid valoros în activitatea practică de dezvoltare durabilă a afacerilor agroindustriale în condițiile economiei de piață și globalizării comerțului internațional. Această disciplină s-a dezvoltat foarte mult ultimii 20 de ani și în special în sectorul privat, reieșind din interesul deosebit de mare pentru digitalizarea sectorului agroalimentar și tehnologizării afacerilor.
Principalele obiective ale cursului sunt:
1. Înțelegerea fundamentelor teoretice și metodologice ale sistemelor informatice și managementul proiectelor. Cunoașterea metodologiei și aspectelor practice de bază ale disciplinei date.
2. Abilitatea de a utiliza informația curentă vizând: principalele noțiuni, principii, metode și metodologii, tehnici și instrumente specifice în sisteme informatice și managementul proiectelor, aplicabile în condițiile economiei de piață care trebuie cunoscute nu numai de un manager profesionist, dar și de viitorii specialiști, mai ales de cei care vor activa în sectorul privat al economiei.
Conținuturile unității de curs contribuie la realizarea unui caracter formativ: înțelegerea fenomenelor și factorilor ce contribuie la implementarea / dezvoltarea sistemelor informatice și managementul proiectelor, avantajele și dezavantajele, definitivarea rezultatelor economice obținute din aplicarea sistemelor informatice și implementarea proiectelor de business, planificarea și implementarea activităților orientate la facilitarea creării sistemelor informatice și managementul proiectelor, stabilirea responsabilităților și obligațiunilor în cadrul întreprinderii, monitorizarea și evaluarea activităților implementate, riscurile și incertitudinile posibile la implementarea proiectelor de business / sistemelor informatice.
- Teacher: Zbanca Andrei
Investiții în proiecte de cercetare este o disciplină practică și modernă solicitată de învățământ pentru asigurarea activității de implementare a proiectelor de cercetare / dezvoltare și modernizarea întreprinderilor din mediul antreprenorial, atât din cadrul sectorului privat cât și public.
Principalele obiective ale cursului sunt:
- Înțelegerea fundamentelor teoretice și metodologice ale proiectelor de cercetare, implementării proiectelor de investiții și administrării lor. Cunoașterea metodologiei și aspectelor practice de bază ale disciplinei date.
- Abilitatea de a utiliza informația curentă vizând: principalele noțiuni, principii, metode și metodologii, tehnici și instrumente specifice în elaborarea și administrarea proiectelor de cercetare / inovare, aplicabile în condițiile economiei de piață care trebuie cunoscute nu numai de administrator, dar și de viitorii specialiști în domeniul tehnic, atât pentru cei care activează în sectorul privat al economiei, cât și în sectorul public și non-guvernamental.
Obiectivul general îl reprezintă identificarea și prezentarea unor soluții optime de finanțare a activității de cercetare-dezvoltare care să asigure, în actualul context economico-financiar, eficientizarea activității acesteia și, prin aceasta, realizarea unei dezvoltări economice durabile.
Prin utilizarea unei metodologii adecvate de cercetare științifică și într-o abordare sistemică, am avut în vedere următoarele obiective specifice ale disciplinei:
- stabilirea locului și rolului activității de cercetare-dezvoltare în economie și întreprinderi;
- reflectarea permanentei conexiuni între informațiile activității de cercetare-dezvoltare și implementarea rezultatelor acesteia în economie;
- relevarea aportului informațiilor din activitatea de cercetare-dezvoltare prin prisma indicatorilor de eficientă;
- prezentarea principalelor modalități și surse de finanțare ale activității de cercetare-dezvoltare;
- prezentarea de analize, studii și exemple pentru fiecare dintre modalitățile de finanțare prezentate;
- prezentarea unui studiu de caz ale cărui rezultate pun în valoare importanta și eficienta activității de cercetare-dezvoltare;
- formularea concluziilor și a propunerilor pe baza rezultatelor cercetării științifice efectuate.
- Teacher: Zbanca Andrei
Managementul în ingineria agrară este una din cele mai moderne și solicitate discipline de învățământ și ghid valoros în activitatea practică de dezvoltare durabilă a bazei tehnico-materiale (parcului de mașini și tractoare).
Principalele obiective ale cursului sunt:
- Înțelegerea fundamentelor teoretice și metodologice ale managementul în ingineria agrară. Cunoașterea metodologiei și aspectelor practice de bază ale disciplinei date.
- Abilitatea de a utiliza informația curentă vizând: principalele noțiuni, principii, metode și metodologii, tehnici și instrumente specifice în Managementul în ingineria agrară, aplicabile în condițiile economiei de piață care trebuie cunoscute nu numai de un manager, dar și de viitorii specialiști, mai ales de cei care vor activa în sectorul privat al economiei.
- Teacher: Zbanca Andrei
Managementul achizițiilor publice este o disciplină modernă și include un complex de activități practice de dezvoltare durabilă prin asigurarea procesului de achiziționare de bunuri și servicii, care în prezent s-a formașizat și transparentizat în domeniul gestionării eficiente - corecte a fenanțelor publice.
Principalele obiective ale cursului sunt:
- Înțelegerea fundamentelor teoretice și metodologice ale managementului achizițiilor publice. Cunoașterea metodologiei și aspectelor practice de bază ale procesului de achiziționare a bunurilor și serviciilor publice.
- Abilitatea de a utiliza informația curentă vizând: principalele noțiuni, principii, metode și metodologii, tehnici și instrumente specifice în Managementul achizițiilor publice, aplicabile în condițiile economiei de piață care trebuie cunoscute nu numai de un manager profesionist, dar și de viitorii specialiști în domeniul economiei, mai ales de cei care vor activa în sectorul privat și public al economiei.
- Teacher: Zbanca Andrei
Asocierea și cooperarea antreprenorilor este una din cele mai moderne și solicitate discipline de învățământ și ghid valoros în activitatea practică de dezvoltare durabilă a afacerilor rurale în condițiile globalizării comerțului internațional, sa dezvoltat foarte mult în sectorului privat ca rezultat și al dinamicii mediului extern.
Principalele obiective ale cursului sunt:
1. Înțelegerea fundamentelor teoretice și metodologice ale asocierii și cooperării antreprenorilor. Cunoașterea metodologiei și aspectelor practice de bază ale disciplinei date.
2. Abilitatea de a utiliza informația curentă vizând: principalele noțiuni, principii, metode și metodologii, tehnici și instrumente specifice în Asocierea și cooperarea antreprenorilor, aplicabile în condițiile economiei de piață care trebuie cunoscute nu numai de un manager profesionist, dar și de viitorii specialiști în domeniul economiei, mai ales de cei care vor activa în sectorul privat al economiei.
- Teacher: Zbanca Andrei
Dezvoltarea profilului și competențelor antreprenorilor trebuie să se rezume la următoarele aspecte: toți antreprenorii de succes dețin control interior și capacitate de planificare, își asumă riscuri, implementează inovații, utilizează feedback-ul, i-au decizii și sunt independenți. Această listă de calități se află într-un proces de îmbunătățire continuă prin adăugarea de noi caracteristici.
Elementele ce caracterizează profilul antreprenorilor sunt acelea de: inovatori, lideri, asumători de riscuri, independenți, creatori, tenaci, energici, originali, optimiști, orientați spre rezultate, flexibili, materialiști.
Gradul de adaptabilitate și flexibilitate a personalității antreprenorului este foarte important. Astfel, un antreprenor care are cunoștințe solide în domeniul resurselor umane va da dovadă de tact și diplomație în cazul unei crize de personal. În aceeași măsură un antreprenor care nu se informează despre legislația care îi reglementează activitatea, chiar dacă beneficiază de consiliere juridică, se va afla în imposibilitatea deschiderii și menținerii unui dialog productiv cu statul sau va obține cu dificultate o finanțare de la societăți financiar-bancare sau prin instituții abilitate.
Relația antreprenor – furnizor/client bazată pe încredere, pornește de pe poziții egale și în care, fiecare element urmărește păstrarea subunitară a raportului economic: minimum de efort/maximum de efect.
Relația antreprenor – antreprenor sau angajator – angajat este reglementată în primă instanță de Codul Muncii și de către Drepturile de Proprietate Intelectuală. Factorul uman are un rol determinant în derularea unei afaceri. Așa cum un angajat bun contribuie la bunăstarea și extinderea unei afaceri, un angajat mai puțin competent poate da un sens negativ unor parteneriate de afaceri care până la momentul respectiv se desfășurau în bune condiții.
- Teacher: Zbanca Andrei
Obiectivele cursului exprimate în finalităţi de studiu şi competenţe
Elaborarea și implementarea proiectelor este o disciplină practică și modernă solicitată de învăţământ pentru asigurarea activității și dezvoltării durabile a întreprinderilor din mediul antreprenorial, atât din cadrul sectorului privat cât și public.
Principalele obiective ale cursului sunt:
- Înţelegerea fundamentelor teoretice şi metodologice ale elaborării, implementării și adminsitrării proiectelor. Cunoaşterea metodologiei şi aspectelor practice de bază ale disciplinei date.
- Abilitatea de a utiliza informaţia curentă vizând: principalele noţiuni, principii, metode şi metodologii, tehnici şi instrumente specifice în elaborarea şi administrarea proiectelor, aplicabile în condiţiile economiei de piaţă care trebuie cunoscute nu numai de un manager profesionist, dar şi de viitorii specialişti în domeniul economiei, atât pentru cei care activează în sectorul privat al economiei, cât și în sectorul public și non-guvernamental.
Conţinuturile unităţii de curs contribuie la realizarea unui caracter formativ: înţelegerea fenomenelor şi factorilor ce contribuie la elaborarea, implementarea și administrarea proiectelor, conceptul de proiect, definitivarea rezultatelor finale ale proiectului, planificarea şi implementarea activităţilor în cadrul proiectului, stabilirea responsabilităţilor şi termenilor în cadrul proiectului, monitorizarea şi evaluarea activităţilor proiectului, riscurile şi incertitudinile posibile la implementarea proiectelor, managementul proiectelor. Un accent deosebit este la formarea abilităților practice la elaborarea și administrarea proiectelor se va pune la formarea cadrului logic al proiectului, planului de activități și bugetarea lor în cadrul proiectului.
Informații detaliate la disciplina le găsiți în mapa ReStart.
- Teacher: Zbanca Andrei
Obiectivele cursului exprimate în finalităţi de studiu şi competenţe
Business planul este una din cele mai moderne şi solicitate discipline de învăţământ şi ghid valoros în activitatea practică, sa dezvoltat foarte mult în sectorului privat ca rezultat şi al dinamicii mediului extern.
Principalele obiective ale cursului sunt:
- Înţelegerea fundamentelor teoretice şi metodologice ale elaborării şi implementării planului de afacere. Cunoaşterea metodologiei şi aspectelor practice de bază ale disciplinei date.
- Abilitatea de a utiliza informaţia curentă vizând: principalele noţiuni, principii, metode şi metodologii, tehnici şi instrumente specifice în elaborarea şi implementarea business planurilor, aplicabile în condiţiile economiei de piaţă care trebuie cunoscute nu numai de un manager profesionist, dar şi de viitorii specialişti în domeniul economiei, mai ales de cei care vor activa în sectorul privat al economiei.
Conţinuturile unităţii de curs contribuie la realizarea unui caracter formativ: înţelegerea fenomenelor şi factorilor ce contribuie la elaborarea şi implementarea planurilor de afacere, conceptul de business, definitivarea rezultatelor finale ale planului, planificarea şi implementarea activităţilor în cadrul întreprinderii, stabilirea responsabilităţilor şi termenilor în cadrul planului de afacere, monitorizarea şi evaluarea activităţilor planului, riscurile şi incertitudinile posibile la implementarea afacerilor, managementul întreprinderii, planul operaţional şi aprecierea factorilor calitativi ai business planului pentru viitorii specialişti în domeniul de formare profesională.
- Teacher: Zbanca Andrei