Logistica  implică integrarea informaţiei, transportul, inventarul, depozitarea, manipularea materialelor şi ambalarea. Responsabilitatea operativă a logisticii este repozitionarea geografică a materialelor brute, derularea proceselor economice etc. la cel mai mic cost posibil. Materialul inclus în  cursul de prelegeri este strâns legat de disciplinele economice: marketing, finanţe, management, ş.a. discipline, necesare pentru pregătirea specialiştilor de profil economic.

          Scopul prezentului curs constă în atribuirea  logisticii rolul de vector de cooperare şi recompunere a relaţiei producător – consumator, rolul strategic şi tactic în ce priveşte fluxurile fizice; evidenţierea factorilor principali şi motivaţiilor de intervenţie a logisticii în economie; reflectarea particularităţilor logisticii; rolul logisticii în stabilizarea şi dezvoltarea macroeconomică etc.   Obiectivele:

 La nivel de cunoaştere:

  1. Să definească noţiunile fundamentale din domeniul logisticii;
  2. Să înţeleagă locul şi rolul logisticii în economia naţională;
  3. Să  sesizeze  funcţiile logisticii în desfăşurarea proceselor economice;
  4. Să explice importanţa logisticii ca ştiinţă.

La nivel de aplicare:

  1. Să utilizeze cunoştinţele din domeniul logisticii în activitatea profesională;
  2. Să calculeze indicatorii utilizaţi în logistică la nivel micrologistic şi macrologistic;
  3. Să determine tendinţele principale de dezvoltare a logisticii ca ştiinţă;
  4. Să stabilească interdependenţa logisticii cu alte ştiinţe economice.

 Logistica, ca disciplină de studiu, are funcţia de a forma o imagine corectă asupra importanţei logisticii în desfăşurarea proceselor economice, de a contribui la formarea unei gîndiri economice elevate şi corect

 

Marketingul este o concepţie nouă de organizare a activităţii economice, cuprinzînd un ansamblu de activităţi practice concrete cu randamnet maximal, orientare spre satisfacerea cerinţelor consumatorilor.