Lecții practice si  seminare

Lecții practice și seminare

Obiectivele cursului exprimate în finalităţi de studiu şi competenţe

  Crearea şi dezvoltarea capacităţilor de intuire a ridicărilor în plan la general, pe suprafeţe mici, precum şi cunoştinţe generale, necesare utilizării planurilor şi hărţilor. Specialiştii în domeniu trebuie să posede cunoştinţe de bază la calculul erorilor şi evaluarea preciziilor, să cunoască aparatura geodezică cea mai reprezentativă din dotaţia instituţiilor de la noi din ţară, precum şi din noutăţile pe plan mondial, metodele curente de ridicare, inclusiv compensările riguroase planimetrice şi altimetrice, ridicările tahimetrice, cu GPS - ul etc.

  Abilitatea de a utiliza informaţia curentă vizând: regulamente, instrucţiunile, calculele topografice, aparatajul topografic, metodele de măsurare şi întocmirea materialului grafic.

 Condiţionările sau exigenţele prealabile

 Cunoştinţe şi deprinderi de proiectare obţinute în procesul studierii unităţii de curs – matematica,geometria, fizica, geografia, desen liniar.

 Conţinuturi corespunzătoare domeniului, specialităţii

 Conţinuturile unităţii de curs contribuie la realizarea unui caracter formativ (înţelegerea fenomenelor, însuşirea metodelor de rezolvare a problemelor specifice, respectarea rigorilor şi a preciziei, dezvoltarea deprinderilor de a obţine rezultate cât mai apropiate de situaţia reală din teren) al viitorilor specialişti în domeniul de formare profesională – Agronomie.

Cunoaşterea abordărilor  conceptuale a cartografiei matematice, pentru însuşirea unui limbaj specific şi pentru dezvoltarea unor aptitudini specifice din domeniu, noţiunile generale despre cartografia matematică, adică noţiunile de bază privind proiecţiile cartografice în vederea reprezentării suprafeţei terestre pe o suprafaţă plană, explicarea esenţei sistemului informaţional geografic a tehnologiilor la realizarea hărţilor digitale, modelul cartografic, caracteristicile generale ale programelor GIS, înţelegerea importanţei executării lucrărilor de întocmire şi editare a hărţilor.

 

Cunoaşterea abordărilor  conceptuale a cartografiei matematice, pentru însuşirea unui limbaj specific şi pentru dezvoltarea unor aptitudini specifice din domeniu, noţiunile generale despre cartografia matematică, adică noţiunile de bază privind proiecţiile cartografice în vederea reprezentării suprafeţei terestre pe o suprafaţă plană, explicarea esenţei sistemului informaţional geografic a tehnologiilor la realizarea hărţilor digitale, modelul cartografic, caracteristicile generale ale programelor GIS, înţelegerea importanţei executării lucrărilor de întocmire şi editare a hărţilor.

 

Cunoaşterea sistemelor  convenţionale de reprezentare imaginate  conform cărora, orice obiect din spaţiu este reprezentat printr-o imagine plană construită după anumite reguli, numită desen, are la bază metodele de rezolvare a acestei probleme - geometrică; care constă în utilizarea regulilor geometriei ce stabileşte legătura dintre obiectul din spaţiu şi imaginea lui pe hârtie. Deprinderea de a reprezenta corpurile din spaţiu prin imagini plane şi respectiv de a imagina corpurile în spaţiu prin simpla citire a desenelor, duce la rezolvarea aşa-numitei „vederi în spaţiu", însuşire de primă importanţă pentru inginerul constructor sau arhitect, a cunoaşterii bazei desenului topografic şi grafica asistată la calculator.