Studierea culturii comunicării interpersonale și organizaționale va deveni în viitor tot mai necesară deoarece nu putem conduce o organizație fără să-i cunoaștem valorile, organizația fiind o mică națiune care are credințele şi valorile sale. Numai cunoscând cultura unei organizații și comunicarea interpersonală a angajaților și angajatorilor  putem acționa în concordanță cu ea şi numai ținând cont de ea o putem schimba.

Conceptul de  cultură  a comunicării interpersonale și organizaționale  este foarte complexă, parţial invizibilă şi de aceea, foarte greu de observat. În cadrul cursului  cultura comunicării interpersonale și organizaţionale, cultura comunicării și cultura managerială are un rol primordial, direcţionând promovarea anumitor valori, comportamente, care servesc obiectivelor companiei, şi aceasta se face prin instrumente de management al resurselor umane.

Intervenţia asupra culturii trebuie să înceapă cu un diagnostic al acesteia, ajutându-ne să ne dăm seama mai întîi de toate de cultura comunicării interpersonale și apoi  cum funcționează întreprinderea/organizația  pe care o analizăm.

Comunicarea este o activitate umană fundamentală. Sensul, valoarea,  aprecierea şi evaluarea unei comunicări depind în mod esenţial de subiectivitatea persoanelor care recurg la ea. Ştim foarte bine că o comunicare transmite sensuri diferite în funcţie de subiecţii care „au de-a face” cu ea, precum şi în funcţie de contextul în care se înscriu comunicarea şi protagoniştii ei.