Înţelegerea importanţei analizei pieţii imobiliare pentru activitatea evaluatorilor; cunoaşterea structurii instituţionale ale pieţii imobiliare din Republica Moldova; istoricului formării acestei pieţe; cunoaşterea criteriilor de segmentare a pieţii, metodelor de analiză a pieţii (statistice, econometrice, cvalimetrice, sociologice; abilităţi de a descrie segmentele înguste ale pieţii, amplasarea bunurilor immobile; cunoaşterea caracteristicilor de bază ale pieţilor imobiliare.

Înţelegerea esenţei şi importanţei activităţii de managementul şi marketingul în cadrul unei firme de evaluare în condiţiile formării şi dezvoltării activităţii de evaluare ca unui gen nou de activitatea profesională;

Aptitudini de autoinstruire în scopul realizării unui studiu integru original în domeniul elaborării politicilor de marketing ale unei întreprinderii de evaluare ;

Capacitatea de a analiza critic, de a evalua şi a sintetiza idei noi şi complexe privind estimarea potenţialului unei întreprinderi de evaluare;

Selectarea celor mai eficiente strategii de dezvoltare a firmei de evaluare  în baza rezultatelor analizei SWOT;

Capacitatea de a promova în context academic şi profesional progresul tehnico-ştiinţific şi social în vederea noilor reglementări în domeniul dat.

Înţelegerea particularităţilor de evaluare a bunurilor imobile locative, comerciale, speciale;

Îmbinarea şi utilizarea armoniasă a sunoştinţelor din domeniul teriei evaluării pentru evaluarea bunurilor imobile ce fac parte din diferite categorii;

Cunoaşterea esenţei şi importanţei activităţii de evaluare a investiţiilor (obiectelor imobiliare) în condiţiile economiei de piaţă, care presupune formarea preţurilor în baza fluxurilor viitoare de bani, generate de câtre proiectele investiţionale respective.