Competenţe dezvoltate în cadrul cursului şi finalităţile de studiu

a) profesionale

- înţelegerea importanţei MECH şi rolul disciplinei la studierea specialităţii. Stabilirea coraportului între metodele ştiinţei şi metodologia ştiinţifică. Caracteristica tipurilor şi metodelor de cercetare ştiinţifică aplicate în agricultură. Diversitatea problemelor metodologice abordate de ştiinţa contemporană. Elaborarea schemei experienţei programei şi metodicii de  efectuare a cercetărilor ştiinţifice. Principalele repere în organizarea procesului ştiinţific, tipuri de proiecte ştiinţifice, principii generale privind iniţierea unei propuneri de proiect şi formele de informatizare a activităţii ştiinţifice. Metodologia elaborării tezei de master, interpretarea rezultatelor acumulate, întocmirea bibliografiei, prelucrarea statistică a datelor obţinute. şi evaluarea lucrărilor ştiinţifice după formă, metodă şi conţinut. Problemele etice ale ştiinţei, normele eticii, libertatea cercetărilor ştiinţifice şi responsabilitatea socială a savantului.

 b) transversale

- abilitatea de a căuta, colecta şi procesa informaţia (inclusiv şi prin intermediul tehnologiilor informaţionale moderne) şi de a o folosi într-o manieră critică şi sistematică; abilitatea de lucru în echipă; iniţiativă în propunerea de soluţii pentru anumite probleme profesionale; comunicarea interpersonală bazată pe principii etice; deschiderea pentru idei noi şi soluţii inovative; recunoaşterea meritelor şi respectarea opiniilor colegilor asupra anumitor probleme; abilitatea de a reacţiona prompt şi adecvat în situaţii de incertitudine şi risc; motivaţia şi încrederea pentru a continua învăţarea pe parcursul întregii vieţi.

 c) Competențe generice:

- cunoștințe de bază în domeniu specializării, capacitatea de analiză și sinteză a informației în domeniu specializării, capacitatea de a învăța, creativitate, aplicarea cunoștințelor în practică, adaptabilitate, abilități critice și autocritice, comunicare orală și scrisă, angajament etic, capabilități interpersonale, capabilitatea de a lua decizii în domeniu specializării.

 d) Competențe specifice:

- monitorizarea activității profesionale, colaborare în soluționarea problemelor, abilități de a învăța, modela, și aprofundarea cunoștințelor. Cunoaștere, perfecționare și adaptabilitate, realizarea proiectelor de cercetare, abilități fiziologice, cercetarea de frontieră, abilități de comunicare, aptitudini manageriale, adaptabilitate, abilități de cercetare, competență profesională, abilități de orientare generală, abilități socio-umanistice, abilități de orientare spre specialitate, standarde absolute inovaționale.

Obiectivele cursului exprimate în finalităţi de studiu şi competenţe

Importanţa, scopurile, obiectivele şi legătura cu ramurile agroalimentare. Legislația în domeniul siguranței alimentelor (Legi, HP, HG, Ordine, Standarde nașionale și internaționale etc.).

Abilitatea de a utiliza informaţia curentă vizând: Legislația în domeniul siguranței alimentelor (Legi, HP, HG, Ordine, Standarde nașionale și internaționale etc.) în general și pe tip de produs de origine vegetală.

Condiţionările sau exigenţele prealabile

Cunoştinţe şi deprinderi obţinute în procesul studierii unităţii de curs la ciclul I licență -  Viticultură, Pomicultură, Legumicultură, TPPPH, Standardizare ș.a. din Planul de studii de la ciclul I.

Conţinutul cursului/modulului

Conţinuturi corespunzătoare domeniului, specialităţii

Conţinuturile unităţii de curs contribuie la realizarea unui caracter formativ (înţelegerea fenomenelor, însuşirea metodelor de rezolvare a problemelor specifice, respectarea rigorii şi a preciziei, dezvoltarea deprinderilor de a obţine rezultate cât mai apropiate de situaţia reală) al viitorilor specialişti în domeniul de formare profesională –  SIGURANȚA ALIMENTELOR. 

Sistemul Naţional de Standardizare, certificare, metrologie. Aplicarea în practică a standardelor şi Reglementărilor tehnice, Naţionale, Europene, normative de certificare,  Legislaţia în vigoare cu privire la exportul produselor etc.

Cursul "Tehnica experimentală" este destinat studenţilor facultăţii de Horticultură, şi are ca scop instruirea generală în particularităţile efectuării cercetărilor şi perfectării documentaţiei ştiinţifice în domeniul specialităţii alese.

Obiectivele cursului exprimate în finalităţi de studiu şi competenţe
Înţelegerea importanţei, obiectivelor, evaluarea, situaţiei actuale şi tendinţele dezvoltării viticulturii pe plan naţio­nal şi mondial. Bazele biologice şi ecologice ale cultivării plantelor viticole. Metodele de înmulţire a viţei de vie, organizarea bazei pepinieristice pentru producerea viţelor altoite şi pe rădăcini proprii. Biotehnologii şi tehnologii avansate de producere a materialului săditor viticol. Caracteristica de pro­duc­ţie, cerinţele faţă de factorii ecologici şi tehnologici, rezistenţa la boli şi dăunători a speciilor, soiurilor şi portaltoiurilor plantelor viticole. Tehnologii moderne de producere a strugurilor.
Abilitatea de a utiliza informaţia curentă vizând: analiza factorilor ecologici, care influenţează diferite aspecte ale producţiei viticole şi optimi­zarea lor. Utilizarea biotehnologiilor şi tehnologiilor noi de producere a materialului săditor viticol. Proiectarea şi înfiinţarea plantaţiilor viticole, utilizând sortimentul omologat şi, în special, soiurile de viţă de vie cu rezistenţă complexă. Aplicarea tehnologiilor moderne de producere a strugurilor.
Condiţionările sau exigenţele prealabile
Cunoştinţe şi deprinderi obţinute în procesul studierii unităţii de curs - Botanică (F.02.O.09); Topografie (F.02.O.11); Maşini agricole (S.02.O.14); Pedologie (F.03.O.16); Agrotehnică (S.03.A.22); Fiziologia plantelor (F.04.O.24); Practică didactică I (S.04.O.26); Tehnică experimentală (S.04.A.29); Economie agrară (S.04.A.33).
Conţinutul cursului/modulului
Conţinuturi corespunzătoare domeniului, specialităţii
Conţinuturile unităţii de curs contribuie la realizarea unui caracter formativ (înţelegerea fenomenelor, însuşirea metodelor de rezolvare a problemelor specifice, respectarea rigorii şi a preciziei, dezvoltarea deprinderilor de a obţine rezultate cât mai apropiate de situaţia reală) al viitorilor specialişti în domeniul de formare profesională –  Viticultură şi vinificaţie.

Importanţa, scopul şi obiectivele tăierii în uscat şi formării butucilor. Bazele teoretice ale tăierii în uscat şi formării butucilor la viţa de vie. Procesele de creştere şi fructificare a butucilor şi reglarea lor prin aplicarea tăierii în uscat. Formele de butuci şi tehnologia obţinerii lor. Principiile de tăiere şi formare a butucilor în zonele de cultură protejată, neprotejată,  semiprotejată a viţei de vie. Metodele speciale de tăiere a butucilor viţei de vie. Operaţiuni cu părţile verzi ale butucilor de viţă de vie. Întreţinerea şi lucrarea solului în plantaţiile viticole. Irigarea plantaţiilor viticole. Fertilizarea plantaţiilor viticole. Particularităţile de cultură a soiurilor de struguri pentru masă. Modernizarea şi restabilirea plantaţiilor viticole nerentabile. Recoltarea, prelucrarea şi păstrarea strugurilor. Particularităţile cultivării viţei de vie în ţările viticole de pe glob.

Analiza factorilor ecologici, care influenţează diferite aspecte ale producţiei viticole şi optimi­zarea lor. Utilizarea biotehnologiilor şi tehnologiilor noi de producere a strugurilor pentru consum în stare proaspătă și materie primă pentru industria prelucrătoare. Aplicarea tehnologiilor moderne de producere a strugurilor.

Техника эксперимента - это курс обучающий студентов о методологии выполнения научных исследований необходимых для курсовых проектов, дипломной работой и др. видов работ, а также их оформление.