Susținerea tezei de master este etapa finală a Programului de studii superioare de master de profesionalizare,  ciclul II MP - 041 Marketing agroalimentar.

Disciplina "Fundamentele stiintei marfurilor" este una fundamentala, inclusa in planul de invatamant pentru programel de studiu 0414.1 - Marketing si logistica. Este un curs teoretic, care are la baza conceptele teoretice ale stiintei despre marfa, elementele definitorii ale marfurilor, factorii determinanti ai proprietatilor si caracteristicilor marfurilor, clasificarea, codificarea si standardizarea marfurilor, aspecte teoretice privind merceologia produselor agroalimentare  etc.

Specialistul in marketing este obligat sa cunoasca toate mutatii ce au loc pe piata si in comportamentul de cumparare si consum al consumatorilor. In scest sens, un loc aparte, in cursul respectiv,  se refera continutului valorii de intrebuintare, valorii de schimb si valorii estetice a marfii, ori descrierii masuriii in care o marfa poate satisface o necesitate .

Principalel zone de interes in studiul acestei disciline universitare se refera la :

  • descrierea fundamentelor teoretice si merceologice din acest domeniu;
  • aspecte economice si normative din acest domeniu;
  • aspectele cercetarii celitatii marfurilor;
  • elemente de protectie a mediului si a consumatorului in conditii de incertitudine si risc etc.

       Datorită cercetărilor în domeniu, ştiinţa marketingului a fost completată cu dimensiunea strategică şi competitivă.  Creşterea gradului de schimbare a mediului au reprezentat elementele determinante ale semnificaţiei strategice ale marketingului. Întrebările-chee la care trebuie să răspundă o firmă pentru a-şi putea clarifica misiunea şi stabili principiile de bază ale marketingului său strategic sunt: cine sunt clienţii noştri? cine suntem noi? ce valoare oferim clienţilor? cum va trebui să fie firma noastră în viitor? cum trebuie să ne dezvoltăm în continuare? cum putem să ne asigurăm succesul pe piaţă?

       Prin prezentuil curs autorul urmăreşte  familiarizarea masteranzilor cu procesul de marketing strategic, prin care se stabilesc direcţia şi obiectivele întreprinderii pe termen lung, se dezvoltă strategii pentru atingerea obiectivelor şi realizarea planurilor.

        Unitatea de curs este una de specialitate şi include 68,5% din totalul orelor de contact direct, 14,3% din totalul orelor de contact direct - seminare şi 17,2% din totalul orelor de contact direct - lecţii practice, inclusiv şi studii de caz. 

      Cursul "Marketing" este destinat studenţilor specialitatii Contabilitate si are menirea de a dezvolta abilităţi in însuşirea aspectelor teoretice ale dezvoltăţii marketingului, dar şi semnificaţiei practice a marketingului pentru economia contemporană. Însuşirea acestui curs va permite studenţilor dezvoltarea abilităţilor de cunoaştere şi aplicare a funcţiilor marketingului, de determinare a principalelor dimensiuni ale pieţei întreprinderii, a principalelor dimensiuni comportamentale, a metodelor şi tehnicilor de culegere şi analiză a informaţiilor despre mediul extern, inclusiv şi despre piaţă. Studenţii vor cunoaşte principalele etape în elaborarea politicii de marketing, prin implicarea mixului de marketing şi a elaborarii programului (planului)de marketing. Un loc aparte în cursul respectiv îl ocupă oraganizarea activităţii de marketing.

Bazele conceptuale ale marketingului

Vânzarea începe atunci când posibilul client spune Nu, nu mă interesează, nu am nevoie, nu am timp sau nu am bani. Acesta este un curs practic,  cu soluții concrete la probleme. . Vânzarea în vremurile actuale se face diferit. Multe dintre vechile tehnici nu mai funcționează, acum vânzarea este știința în care îi permiți clientului să cumpere.